2012. szeptember 10., hétfő

Teknős monitoring a Füvészkertben!


 Mai napra egy rövid beszámolót terveztem a Füvészkerti kiruccanásunkról. Asszisztáltam Orsi teknős monitoringjához, miközben megismerhettem a megfigyelések alapjait. Sajnos a teknősök ma bujkáltak, így a csapdák üresek maradtak, de Orsi mellcsizmába beöltözve, a tóban félig elmerülve mindet ellenőrizte és csalit is helyezett ki. 
Virág és méhecske

Én a partról asszisztáltam, a csalit nyújtottam át a víz felett és persze kattintgattam a fényképezőt. Végül mégis szerencsénk volt, sikerült észrevenni egy aprócska mocsári teknőst. A kicsike alig 27g nyomott, a páncélja torzulásmentes volt és elfért a tenyerünkben.
Orsi és a csapda :)

Megmértük a páncélját, a hasi páncélját is széltére hosszára, és Orsi feljegyezte az adatokat. Nagyon kis virgonc volt, de láthatóan nem félt tőlünk, legalábbis nem annyira, hogy állandóan behúzza a fejét.

Én nagyon jól éreztem magam, nagyon érdekes volt, és megyek majd megint asszisztálni, amint lehet :D Több teknőőőőst akarok látni :D

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nemtudom mennyire nézel még erre, de ha igen valahogy jelezd kérlek, mert nekem van egy teknősöm lehet mocsári és a segítségedet szeretném kérni a faja megállapításában.

    VálaszTörlés